کادرسازي با تربيت "نوجوان پيشران" اولويت کانون هاي مساجد

کادرسازی با تربیت "نوجوان پیشران" اولویت کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مقدم، در جمع مديرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي اولويت برنامه هاي کانون هاي مساجد را برشمرد و موضوع کادرسازي و محور قرار گرفتن کانون هاي تربيتي با تعيين جانشين نوجوان براي هر کادر کانون و به اصطلاح "نوجوان پيشران" را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «مهدی مقددم»، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور  در جمع مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی که با هدف تاکید بر نهضت بازگشت به مسجد و تعامل برای  بهره مندی از ظرفیت این کانون ها در ارتقاء برنامه های فرهنگی گرد هم آمده بودند، از نگاه مسجدی حاکم بر اقدامات و طرح های ارائه شده در این جمع قدردانی کرد و گفت: این همراهی و تعامل و مطالبات مسجد محور ارزشمند است.

وی روحیه بازگشت به مسجد این شورا را ستود و از تلاش های ستاد کانون های مساجد در این خصوص نیز گفت و در این باره  اشاره ای به رایزنی انجام شده  با سازمان اداری و استخدامی کشور کرد و به اجمال گفت: طی این رایزنی، سازمان فوق اعلام کرد شاخص های مسجدی ارائه شود تا در ارزیابی عمومی و استخدامی موضوع مسجد لحاظ شود که البته نمونه اش در استخدامی آموزش و پروش و لحاظ فعالیت در کانون مسجد به عنوان یکی از شاخص ها در مصاحبه های پذیرفته شدگان آن را می توان  مشاهده کرد.

وی در ادامه خواست تا اعضای این شورا در تعیین شاخص های بیشتر برای ارائه به سازمان اداری و استخدامی، ستاد کانون مساجد را  یاری کنند.

 

مقدم  با تبیین نکاتی مجدد بر موضوع  بازگشت به مسجد تکیه و تأکید کرد  و با عنوان اینکه در اتفاقات فرهنگی و هنری و به اصطلاح رشد آن می بایست بر یک گلوگاه تمرکز کرد، آن گلوگاه را مسجد نام برد و کاردسازی و پرداختن به این موضوع در مساجد را محور نکات ارائه شده خود نام برد.

 این مسئول  در خصوص موضوع کادرسازی ضمن تشریح اولویت های برنامه ای و البته کاری کانون های  مساجد، افزود: در این باره تلاش کردیم تا به یک نسخه برسیم و آن موضوع کار تربیتی و تربیت کادر نوجوان در مسجد است.

 

مقدم با  توضیح بیشتر مطالب فوق سخنان خود را بدین شکل تکمیل کرد و گفت: براساس این نسخه و به صورت پایلوت در مساجد سعی داریم ابتدا از همان داشته های کانون و کادر موجود، هر کادری برای خود جانشین نوجوان داشته باشد و این نوجوان مسجدی را با جنبه ایفای نقش رشد بدهیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری "نوجوان پیشران" تربیت کنیم.

 

موضوعات  نمایش، قرآن، تشکیل هیئت و موضوع کتاب و ... را نیز اشاره کرد و توضیحات کوتاهی داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  نیز در این نشت توضیحاتی در خصوص اهمیت موضوع مسجد محوری ارائه کرد و پرداختن به برنامه های کانون های مساجد  و بهره مندی از ظرفیت شبکه فعالان آن را بهترین فضا برای این مهم دانست.

 دکتر «تقی صادقی» راه اندازی بنیاد شهید آوینی و حمایت از طرح ها و ایده های کانون های مساجد را در ادامه توضیح داد و گفت: این بنیاد  از این طریق و هم اکنون  امکان اتصال بیشتر با مسجد و فعالان مسجدی را فراهم آورده و در حال حاضر طرح های مختلفی از جمله "خانه های نور" ، "پایگاه شهید گمنام"،  "محله هنر"، "مرزبانان فرهنگ"  و "زندگی پویا" با محوریت این کانون ها و  با در نظر گرفتن اعتباراتی و تصویت آن، مراحل اولیه اجرای آن آغاز شده است.

 

پایان/